+420 607 010 876
info@uzdravtelo.cz
|
Nezabudnite ma sledovať na sociálných sieťach.
@uzdrav_telo
@uzdravtelo

10 tipů pro zdravé opalování

| 8. července 2021
| 8. července 2021 |
Odhad. přečtení: 4 minut
Sdílejte tento článek

Horké letní dny jsou tady a většina z nás je vítá s nadšením. Po dlouhé zimě je to právě slunce, které vás dobije energií a zabezpečí do vašeho těla přísun potřebného vitamínu D.

V tomto článku se dozvíte 10 tipů, které vám pomohou vypadat co nejlépe a zároveň chránit vaši pokožku před škodlivými UV paprsky.

1.Příprava na opalování

Zhruba měsíc před opalovací sezónou je dobré do těla doplnit potraviny s obsahem betakarotenu. Betakaroten je provitamin, který se v našem těle mění na vitamin A (retinol), a podílí se na ochraně naší pokožky. Betakaroten najdeme především v ovoci a v zelenině jako např. v mrkvi, meruňkách, nektarinkách, mangu, brokolici, hrachu.

2. Peeling

Celotělový peeling vám pomůže v tom, aby se vám pokožka po opalování neloupaná. Peeling zbaví vaši kůži odumřelých buněk, díky čemuž bude pleť vypadat zdravější a opálení vydrží déle. Pilujte, ale nepřehánějte to. Je důležité tyto suché buňky odstaňuje - zvláště pokud chcete odstranit falešné opálení - ale přílišné peelingy v každodenní letní péči o pleť mohou způsobit, že pokožka bude citlivější na sluneční světlo.

3. Hydratace

Opalováním dochází k dehydrataci pokožky, proto je nejlepší ihned po opalování nanést na pokožku kvalitní hydratační krém nebo olej po opalování. Správná hydratace nám zajistí dlouhodobější opálení, protože zabrání olupování svrchní vrstvy pokožky.

4. Výživa

Výživa je velmi důležitá pro zdraví pokožky. Pro dlouhotrvající opálení je vhodné zaměřit se na potraviny, které jsou bohaté na vitaminy A, betakaroten a vitamín E.

Betakaroten pomáhá dosáhnout kvalitnějšího a rychlejšího opálení, podílí se na ochraně pokožky před škodlivými vlivy UV záření, které způsobují v organismu vznik nebezpečných volných radikálů a chorobných změn v buňkách kůže (rakovina kůže).
Vitamín E vykazuje antioxidační účinky a prodlužuje opálení. Tento vitamín najdeme hlavně v rostlinných olejích, mléce, másle, oříšcích, semínkách a pšeničných klíčcích.

Vitamín A (betakaroten) a vitamin E jsou vitaminy rozpustné v tucích, proto je vhodné kombinovat s kvalitním olivovým olejem.

5. Ochrana pokožky

Používejte kvalitní krémy s dostatečně vysokými ochrannými faktory. Nanášejte opalovací krém každý den, alespoň 30 minut před očekáváním, že budete na slunci. Dodržováním této rutiny péče o pokožku snížíte riziko melanomu na polovicu.Riziká zřeknutí se opalovacího krému jsou obrovské a statistiky mohou být alarmující. Rakovina kůže je nejběžnějším typem rakoviny ve Spojených státech a může být smrtelná.

Hledejte krémy a spreje na opalování s vysokým hodnocením SPF. Dermatologové doporučují používat krém na opalování, který poskytuje sluneční ochranný faktor (SPF) nejméně 30.

Dermatologové obecně doporučují, abyste si krém na opalování nanášely každé dvě hodiny. Pokud však děláte něco aktivní nebo jste vystaveni působení vody, může být nutné opakovat aplikaci častěji.

6. Postupnost

Při opalování je důležitá postupnost, proto se opalujte raději v krátkých intervalech a netravte na slunci dlouhou dobu zejména první dny, kdy si pokožka jen zvyká.

7. Délka opalování

Délka, kterou byste měli strávit „na slunci“ je individuální a závisí také na vašem fototypu. Jak zjistit svůj fototyp si můžete přečíst v mém článku. Během odpoledních hodin – hlavně v době mezi 11.00 - 15.00h, kdy je slunce nejsilnější, je důležité se pravidelně natírat ochranných krémem. Doporučuje se vyhnout přímému slunečnímu záření a odpočívat ve stínu. Aby nedošlo k úpalu chraňte si i pokožku hlavy kloboukem, kšiltovkou nebo šátkem.

8. Horká voda

Opálené pleti neprospívá vlhké prostředí a horká voda. Vyhýbejte se proto horkým koupelím a saunám. Při sprchování používejte vlažnou vodu, protože ta horká vytahuje z buněk vlhkost a vysouší pokožku, což vede k rychlejšímu vyblednutí a olupování opálené kůže. Pod vodou netravte dlouhé minuty, protože pokožku zbavujete její přirozené ochrany, čímž se spíše vysuší, a ztratíte tak nabytý bronz už za pár dní po opalování. Opálenou pokožku není vhodné ani příliš drhnout ručníkem po sprchování, nebo dělat peeling.

9. Samoopalovací produkty

Jak si vybrat vhodný opalovací krém se můžete podívat v mém článku Jak si vybrat vhodný opalovací krém. Opalovací krém by měl být hlavně bez chemických látek, které mohou pokožce uškodit a blokovat přirozený vitamin D ze slunce. Vhodné jsou přírodní oleje, jako například mrkvový nebo malinový olej.

10. Regenerace pokožky

Regeneraci pokožky netřeba zanedbávat. Sluncem je pokožka vysušená, a proto ji musíme dostatečně vyživovat a hydratovat.
Hydratovat ji můžete kokosovým olejem, bambuckým máslem nebo panthenolem.

Pokud vezmete v úvahu tyto tipy na letní krásu, budete připraveni čelit letnímu slunci a zároveň chránit a vyživovat svou pokožku. Začleňte je do své každodenní letní rutiny. 🙂

Sdílejte tento článek
0 0 Hlasovanie
Hodnotenie článku
Odoberať
Upozorniť na
guest
0 Komentáre
Inline Feedbacks
Pozrieť všetky komentáre

Vyhledávání

Odebírejte můj zdravý newsletter

Uzdrav Telo️ před 7 měsíců

💗Cviklová nátierka💗 Ingrediencie: *1 malá cvikla *100g lučiny *1 strúčik cesnaku *soľ *citrónová šťava Postup: Syrovu cviku nastrúhame do misky. Pridáme lučinu a prelisovaný strúčik cesnaku. Osolíme, okoreníme, pokvapkáme citrónovou šťavou a premiešame. Dobrú chuť!🤤

11
Uzdrav Telo️ před 8 měsíců

Máte radi indickú kuchyňu? Vyskúšajte veg verziu veľmi obľúbeného indického jedla TIKKA MASALA.🧡 Ingrediencie: Marináda na tofu: *1 balík tofu *1kelímok bieleho jogurtu(prípadne sójový jogurt) *1lyžica oleja *1 lyžica citrónovej šťavy *1/2 lyžičky kurkuma *1/2 lyžičky garam masala *1/2 lyžičky čili prášku *1/2 lyžičky soli Omáčka: *1 polievková lyžica olivového oleja *1 plechovka drvených paradajok *1/2 lyžičky mletého kmínu *1/2 lyžičky papriky *1 lyživa jogurtu Varená ryža alebo naan na servírovanie Postup: Prelisované tofu nakrájajte na kocky a poukladajte ich do širokej plytkej panvice v jednej vrstve. V malej miske rozšľahajte biely jogurt s olejom, citrónovou šťavou, kurkumou, garam masalou, čili práškom a soľou, kým sa dobre nezmiešajú. Kúsky tofu zalejeme marinádou. Nechajte tofu marinovať aspoň 1 hodinu v chladničke a potom dajte piecť. Tofu pečieme v predhriatej rúrena 180C asi 30 minút, raz alebo dvakrát otočíme. Vo veľkej panvici alebo na panvici zohrejte 1 polievkovú lyžicu oleja. Pridajte paradajky, rascu, jogurt na omáčku tikka a ak máte z tofu nejakú marinádu navyše, môžete ju pridať aj do zmesi omáčky. Zohrievame, kým sa omáčka dobre nespojí a mierne nezhustne, asi 8 minút. Pridajte tofu, miešajte, kým sa nezahreje a tofu sa dobre obalí v omáčke tikka masala. Podávajte s ryžou alebo naanom. Dobrú chuť.🤤

3
cross
Ing. Romana Nemcová

Ing. Romana Nemcová

Inženýrka v oblasti výživy a potravin

Zrovna tu nejsem, ale odepíšu vám hned jak se připojím.

Ing. Romana Nemcová
Krásný den přeji 👋
Pokud byste potřebovali s něčím poradit, neváhejte se mě na cokoli zeptat! 🧡
WhatsApp